Δεκέμβριος. Μήνας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την αναπηρία στο Δημοτικό Σχολείο Ροδίτη.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού Σχολείου Ροδίτη έλαβαν μέρος σε μια σειρά δράσεων προκειμένου να ενημερωθούν, να κατανοήσουν και να εκφράσουν τη δική τους οπτική απέναντι σε ζητήματα αναπηρίας.

Ειδικότερα, τα παιδιά των μικρότερων τάξεων ανέγνωσαν παραμύθια για τη διαφορετικότητα, ενώ στη συνέχεια, δουλεύοντας ομαδικά κατασκεύασαν τις αφίσες των παραμυθιών!

Συγκεκριμένα, η Α’ τάξη διάβασε και παρακολούθησε το κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, «Το μολυβένιο στρατιωτάκι».  Η ιστορία του στρατιώτη με το ένα πόδι, δίδαξε στα παιδιά πως τίποτα δεν είναι ικανό να εμποδίσει κάποιον να πραγματοποιήσει τα όνειρα του.

Οι μαθητές της Β’ τάξης γνώρισαν «Το αγγελάκι της φουντωτής γιρλάντας» και έμαθαν πως η διαφορετικότητα είναι το κλειδί για τη δημιουργία μιας χαρούμενης, γιορτινής παρέας.

                                 

Η Γ’ τάξη παρακολούθησε την ιστορία του Έλμερ, του παρδαλού ελέφαντα, που διαπίστωσε πως η ξεχωριστή θέση που κατείχε στην αγέλη των ελεφάντων, ήταν αποτέλεσμα της μοναδικής του προσωπικότητας και όχι του διαφορετικού χρώματός του. Στη συνέχεια η ομάδα της τάξης αποτύπωσε καλλιτεχνικά την εικόνα αυτής της ενδιαφέρουσας συντροφιάς.

 

 

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης, άκουσαν τις εμπειρίες δύο παιδιών που τα αδέρφια τους αντιμετωπίζουν κάποιου είδους αναπηρία, γνωρίζοντας την οπτική της οικογένειας απέναντι στο συγκεκριμένο ζήτημα. Αρχικά, παρακολούθησαν την ιστορία ενός κοριτσιού που περιγράφει τα χαρακτηριστικά του αδερφού της και της κοινής τους ζωής, την οποία έχει αποδεχθεί και υποστηρίζει, μέσα από ένα βίντεο που φέρει τον τίτλο «Ο μικρός αδερφός μου από το φεγγάρι». Αντίθετα, μέσα από το έργο της Έλενας Τασιοπούλου, «Φαίδωνας, ο ξεχωριστός μου αδερφός», οι μαθητές άκουσαν την ιστορία ενός μικρού αγοριού, που χρειάζεται χρόνο για να κατανοήσει και να αποδεχθεί τη διαφορετικότητα του αδερφού του. Μετά τις δύο αφηγήσεις, τα παιδιά συζήτησαν και ολοκλήρωσαν ομαδικά δύο ιστορίες που αφορούν στη ζωή και στα όνειρα δύο ηρώων με αναπηρία, αφού τους είχε δοθεί η αρχή των δύο ιστοριών.

 

Τέλος, οι μαθητές των μεγάλων τάξεων του σχολείου γνώρισαν τη ζωή και το έργο ατόμων με αναπηρία που κατάφεραν να διαπρέψουν κάτω από δύσκολες συνθήκες και μάλιστα, ενάντια σε ό,τι ο κοινωνικός τους περίγυρος περίμενε.

Στόχος των δράσεων ήταν η ευαισθητοποίηση των παιδιών σε ζητήματα αναπηρίας, καθώς και η κατανόηση πως όλοι οι άνθρωποι αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας που ζούμε. Η διαφορετικότητα κάθε ανθρώπου δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά το κλειδί για να συμπληρωθεί το παζλ μιας ξεχωριστής και ενδιαφέρουσας ζωής.

 

 

Χριστουγεννιάτικη συνεργασία

Λίγες μέρες πριν την έναρξη των χριστουγεννιάτικων διακοπών οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ’ τάξης και του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, με γιορτινή διάθεση ανέπτυξαν διαύλους επικοινωνίας και συνεργασίας.

Ειδικότερα, αναμένοντας την πιο χαρούμενη και ζεστή γιορτή του χρόνου, τα παιδιά αναζήτησαν και επέλεξαν πρωτότυπα σχέδια ευχετήριων καρτών, τις οποίες κατασκεύασαν με ενθουσιασμό και αγάπη, γράφοντας στο εσωτερικό τους ειλικρινείς ευχές και το όνομα του παραλήπτη της κάθε κάρτας ξεχωριστά.

Αφού ολοκληρώθηκε η κατασκευή των καρτών, κάθε μία από αυτές βρήκε τον παραλήπτη της, ενώ λίγες μέρες αργότερα, η επικοινωνία έγινε πιο άμεση. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε σύνδεση μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας webex, προκειμένου τα παιδιά να ανταλλάξουν ζωντανά ευχές, να γνωριστούν και να μοιραστούν τα σχέδια τους για τις επερχόμενες διακοπές τους. Στη συνέχεια, μια ομάδα μαθητών και μαθητριών της Στ’ τάξης διάβασαν το κλασικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι του Χόφμαν, «Ο Καρυοθραύστης», υπό τους ήχους της μουσικής του Τσαϊκόφσκι, μεταφέροντας στους συμμαθητές τους από τη γειτονική πόλη της Αλεξανδρούπολης, τη μαγεία των γιορτών. Τα παιδιά του Ειδικού Δ. Σχ., με τη σειρά τους έψαλαν τα Παραδοσιακά Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα της Θράκης, μεταφέροντας το χαρμόσυνο μήνυμα της Γέννησης του Θεανθρώπου.

Η επικοινωνία ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση μιας μελλοντικής συνεργασίας και γιατί όχι, ακόμη και μιας δια ζώσης συνάντησης.

 

 

 

Share:

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on pinterest

περισσότερα